Spoločnou cestou k inklúzii
Výzva zapojenia našej školy do národného projektu „POP3“ pre nás znamená odhodlanie pomáhať, skvalitňovať a rozvíjať inklúziu našej školy v takej miere, aby sme mohli prostredníctvom odborného tímu spoločne s pedagógmi vytvárať deťom podmienky rovnaké pre všetkých.
Čo je našou víziou?
Akceptácia potrieb žiakov, zameranie sa na ich silné stránky a spoločné vedenie k vzájomnej tolerancii. Inklúzia pre nás neznamená len to. Je pre nás nesmierne dôležité, aby každé dieťa zažilo úspech v hraniciach jeho možností.
Súčasťou nášho procesu je aj vzájomná komunikácia a spolupráca medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami, spoločná koordinácia postupov, komunikácia s rodičmi aj s odbornými pracoviskami.
Prvým členom nášho podporného tímu je Mgr. Lenka Háberová– školská špeciálna pedagogička.
Jej úlohou je najmä poskytovať podporu deťom a ich rodinám , aby sme mohli so cťou napĺňať náš hlavný cieľ:
- Podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa
- umožňovať dieťaťu napĺňať život a učenie prostredníctvom hry, priamej skúsenosti a aktívneho bádania
- V spolupráci s rodinou a ďalšími partnermi rešpektovaním potrieb dieťaťa a vytvárania podmienok pre blaho všetkých detí
- Identifikovať deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a zabezpečovať im podmienky na individuálny rozvoj v súlade s týmito potrebami
Naše spádové centrum je
CENTRUM PORADENSTVA A PREVENCIE
BRATISLAVA I
Brnianska 47A
811 04 Bratislava
02/ 54 77 55 60, 54 43 31 18
www.nasaporadna.sk
e-mail: sekretariat@nasaporadna.sk
e-mail na riaditeľa: riaditel@nasaporadna.sk
- osobne na adrese: Brnianska 47A, Bratislava
- telefonicky na tel. č.: 02/54 77 55 60
- e-mailom: klienti@nasaporadna.sk
- prostredníctvom pediatra alebo iného odborného detského lekára, škôlky alebo školy, ktorú dieťa navštevuje
Aktívne spolupracujeme aj so SÚKROMNÝM CENTROM PORADENSTVA A PREVENCIE
Logopéd z centra poskytuje intervenciu priamo v priestoroch materskej školy. Poplatky hradia rodičia centru. Benefitom je ušetrený čas na cestovanie za logopédom, no tak isto je nevyhnutná spolupráca rodičov a domáca intervencia podľa pokynov logopéda.
Centrum nám poskytuje aj jedinečný program pre deti povinne predprimárne vzdelávané Fonematické uvedomovanie podľa D.B. Eľkonina.
Deti sa najprv naučia chápať hláskovú štruktúru hovorených slov, až potom sa učia, ako sa dajú tieto hlásky označiť písmenami. Učia systematicky prostredníctvom hry a spolupráce v malej skupine (6-8 detí) chápať princípy a pravidlá ako sa z hlások tvoria slová, a ako sa dajú hovorené slová zapísať písmenami. Premosťujeme vývin hovorenej reči – čítania s písaním a posilňujeme porozumenie slov. Metóda takto rozvíja myslenie a poznávacie schopnosti detí.
Novinkou centra je vyšetrenie porúch autistického spektra priamo v centre.